Toidusektori tootearenduspäevad
30. okt. 2018
Toimumisaeg: 30. oktoober ja 27. november
Läbiviija: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Toimumiskoht: Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn)
Huvi korral palume registreeruda SIIN . On võimalik registreeruda ühele päevadest või mõlemale.
Osalemine koolitusel on TASUTA, aga väga oluline on registreerimine!
NB! Osaleda saavad ettevõtted, kelle põhitegevusalaks on toidu tootmine või töötlemine (v.a kalatoodete tootmine)
Esimene koolituspäev
- oktoober 2018
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn)
9.00-9.30 Registreerimine ja hommikukohv
9.30- 10.00 Päeva sissejuhatus moderaatorilt ja tervitus Toiduliidu poolt
10.00- 12.15 Tootearendus rahvusvahelistele turgudele – Kuidas toimib Soome toidusektor? (3 akadeemilist tundi)
Maarit Ahola, vanemkonsultant (toidusektori ettevõtete rahvusvahelistumine), (sisaldab praktilisi harjutusi osalejatele 1 akadeemiline tund)
Maarit on töötanud Soome toidusektori ettevõtetega alates aastast 1985, peamiselt Finpros. Ta on aidanud kaasa Soome toidu ekspordile 90ndatel ja viimased 17 aastat nõustanud Soome toidusektori ettevõtteid laienemisel rahvusvahelistele turgudele. Ajavahemikus 2004-2006 töötas Maarit Hongkongis Finpro Southern China Trade Centeris ja tunneb seetõttu Hiina ja Aasia toiduturgu. Hongkongist naastes jätkas ta töötamist Soome ettevõtetega arendamaks nende rahvusvahelist äri mitmes erinevas projektis: äriplaanid, turundus, T & A, välistarnijate ja -partnerite otsing eri riikidest jne. Ta on andnud mitmeid loenguid, koolitanud ettevõtteid, korraldanud Soome ettevõtete gruppidele äriarendusprojekte. Aastatel 2014-2016 töötas Maarit konsultatsioonifirmas Fintra ja alates 2017. aastast töötab ta vabakutselise konsultandina. Maaritil on magistrikraad toitumisõpetuses (sh keemia, mikrobioloogia, toiduteadus), samuti Euroopa diplom rahvusvahelises turunduses ja ta on õppinud sotsioloogiat, sotsiaalset antropoloogiat ja äriarendust.
12.15-13.00 Euroopa toidusektori trendid õigusruumi vaates (1 akadeemiline tund)
Dr Ina Gerstberger, direktor, Saksa toidu & joogi ja loodusteaduste tiimi juht, Gowling WLG
Dr Ina Gerstberger on Gowling WLG Saksa toidu & joogi ja loodusteaduste tiimi juht. Teda on tihti soovitatud kui toiduga seotud seaduste eksperti Saksamaal juba üle kümne aasta. Ina on oma ala ekspert eelkõige uute toiduainete osas, toidu, ravimite ja kosmeetikatoodete piiritlemise küsimustes, tervisega seotud reklaamides ning JUVE teatmike Euroopa sisestes küsimustes. Tema klientideks on ettevõtted, kes turundavad toiduaineid, sööta, kosmeetikat, meditsiiniseadmeid, farmaatsiatooteid ja biotsiidide kui ka rahvusvahelised tooraine tootjad, erialaliidud ja kindlustusfirmad.
13.00-13.45 Lõunapaus
13.45-15.15 Praktiline näide Eesti ettevõtte tootearendusest ja praktiline ülesanne osalejatele
Chocolala näide
Kristi Lehtis, asutaja ja juhatuse liige, Chocolala (1 akadeemiline tund)
Enne ettevõtjaks hakkamist oli Kristi Lehtis töötanud eduka advokaadina nii Eestis, Inglismaal kui Araabiamaades. Chocolala ettevõtte asutas ta 2013.aasta sügisel. Kristi on õppinud Londoni Majanduskoolis (magistrikraad Euroopa Liidu poliitikas), Notre Dame Ülikoolis USA (magistrikraad õigusteaduses) ning Tartu Ülikoolis (bakalaureusekraad õigusteaduses).
Praktiline harjutus, mida viib läbi päeva moderaator (1 akadeemiline tund)
15.15. Koolituspäeva lõpp
Pärast koolituspäeva lõppu on osalejatel võimalus saada individuaalset nõustamist rahvusvahelise konsultandiga (maksimaalselt 45 minutit) saamaks tagasisidet nende enda tootearenduse ideedele/projektidele/protsessidele.
Koolituspäeva moderaator on Kadri Rist, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja projektijuht
Kadri Rist on Eesti Kaubandus-Tööstuskoja projektijuht alates 2009.aastast. Tema tööülesanneteks on rahvusvaheliste projektide juhtimine ja elluviimine, lisaks Eesti ja välisettevõtete päringutel vastamine ning kohalike ettevõtete nõustamine. Enne Kaubandus-Tööskojaga liitumist on Kadri töötanud ettevõtluskonsultandina Ida-Virumaa Ettevõtluskeskuses ning erinevates ettevõtetes kliendisuhtluse ja –teeninduse valdkonnas. Kadril on Tartu Ülikooli bakalaureusekraad inimgeograafias (nüüd võrdustatud magistrikraadiga).
Koolituspäeva pikkus: 6 akadeemilist tundi, millest kaks tundi on praktilisi harjutusi
Koolituspäeval osaleja omandab järgmised teadmised/oskused:
– Ülevaade Euroopa toidusektori trendidest õigusruumi vaates
– Soome ettevõtete tootearenduse protsessi näited ja eripärad
– Chocolala tootearenduse protsess
– Praktilised teadmised tootearenduse protsessi tööriistadest
Teine koolituspäev
- november 2018
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn)
9.30-10.00 Registreerimine ja hommikukohv
10.00- 13.00 Tootearendus ja sisenemine rahvusvahelistele turgudele (4 akadeemilist tundi)
Maarit Ahola, vanemkonsultant (toidusektori ettevõtete rahvusvahelistumine), (sisaldab praktilisi harjutusi osalejatele 1 akadeemiline tund)
Teemad, mida käsitletakse:
– Tootearendus ja eksport – kuidas Soome toidutootjad on leidnud uusi turgusid
– Näited ettevõtetest, kes on pidanud oma ekspordistrateegiat muutma, kuna on selgunud, et uue turu vajadused on teised kui koduturu. Mitmed näited on ettevõtetest, kes on laienenud Aasia turgudele.
– Praktilised tööriistad, mida kasutada sisenemaks uutele turgudele ja kohandamaks tooteid neile turgudele
Maarit on töötanud Soome toidusektori ettevõtetega alates aastast 1985, peamiselt Finpros. Ta on aidanud kaasa Soome toidu ekspordile 90ndatel ja viimased 17 aastat nõustanud Soome toidusektori ettevõtteid laienemisel rahvusvahelistele turgudele. Ajavahemikus 2004-2006 töötas Maarit Hongkongis Finpro Southern China Trade Centeris ja tunneb seetõttu Hiina ja Aasia toiduturgu. Hongkongist naastes jätkas ta töötamist Soome ettevõtetega arendamaks nende rahvusvahelist äri mitmes erinevas projektis: äriplaanid, turundus, T & A, välistarnijate ja -partnerite otsing eri riikidest jne. Ta on andnud mitmeid loenguid, koolitanud ettevõtteid, korraldanud Soome ettevõtete gruppidele äriarendusprojekte. Aastatel 2014-2016 töötas Maarit konsultatsioonifirmas Fintra ja alates 2017. aastast töötab ta vabakutselise konsultandina. Maaritil on magistrikraad toitumisõpetuses (sh keemia, mikrobioloogia, toiduteadus), samuti Euroopa diplom rahvusvahelises turunduses ja ta on õppinud sotsioloogiat, sotsiaalset antropoloogiat ja äriarendust.
13.30-13.45 Lõunapaus
13.45-14.30 Mida tähendab tulla esimesena turule uue tootega? (1 akadeemiline tund)
Katrin Kull, Dreamers reklaamibüroo juht
Katrin Kull on alates 2002.aastast reklaamibüroo Dreamers juht ja strateegiajuht. Ta on teinud brändide arendust mitmetele ettevõtetele, nende seas on olnud ka hulgaliselt toidusektori kliente. Katrin Kullil on Tallinna Tehnikaülikooli magistrikraad ärikorralduses ning omandamisel doktorikraad.
14.30- 15.15 Ettevõtte Sangaste Linnased kogemus toodete arendamisel (1 akadeemiline tund)
Pille Pokk, ettevõtte tegevjuht
Ettevõttest Sangaste Linnas. Kuidas tootearendusprotsess toimib, sellest praktik räägibki.
15.15-16.00 Praktiline harjutus (1 akadeemiline tund)
16.00 Koolituspäeva lõpp
Pärast koolituspäeva lõppu on osalejatel võimalus saada individuaalset nõustamist rahvusvahelise konsultandiga (maksimaalselt 45 minutit) saamaks tagasisidet nende enda tootearenduse ideedele/projektidele/protsessidele.
Koolituspäeva moderaator on Liisi Kirschenberg, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja eksporditeenuste koordinaator