Programmi eesmärgiks on põllumajandustootjate ja töötlejate ekspordialaste kompetentside tõstmine ning koostöövõimaluste tutvustamine.
Hanke tulemusena tunnistati edukaks Turundusproff OÜ (Marketingi Instituut). Raamleping sõlmiti 17. märts 2021. Lepingu kestvus 36 kuud.
Projektijuht on Anu-Mall Naarits: anu@turundusproff.ee
Programmi koordinaator on Gloria Saarna: gloria.saarna@mi.ee
Programmi katusbränd: Ekspordivägi
Programmi slogan: #kooskaugemale
Programmi teemavaldkonnad
- rahvusvahelise müügi edendamiseks ekspordialase koostöö erinevate vormide tutvustamine (sh. katuskaubamärgi kasutamine);
- rahvusvahelise ettevõtlus-, turundus- ja juhtimisalase ning ekspordikoostöö kompetentsi vahendamine Eesti põllumajandustoodete tootjatele ja töötlejatele;
- mahetoodete ekspordile keskenduva teabe levitamine;
- sihtturu kohta teabe levitamine, et anda ülevaade nii tarbimistrendidest ja turustuskanalitest, kui ka sihtturu toimimisloogikast;
- info jagamine erinevate infoallikate kohta, millest on võimalik saada olulist teavet välisturgude kohta;
- ettevõtetele info ja kompetentsi levitamine äri- ning ekspordiplaani koostamise kohta, sh riskid ja võimalused riskide maandamiseks;
- teabe levitamine peamiste sertifitseerimissüsteemide kohta (sh. erastandardid).
2023. aastal korraldati:
Lõpukonverents
- Ekspordivägi: jätkusuutlikkus maailmas, ruumis koos videoülekandega. Rohkem infot SIIN.
Infopäevad veebikeskkonnas
- Kuidas rahvusvahelisteks messideks ja ühiskülastuseks perfektselt ette valmistada?, rohkem infot SIIN
- Eksportimine kolmandatesse riikidesse, rohkem infot SIIN
- Toidutootja innovatiivsed koostöövõimalused teadusasutustega, rohkem infot SIIN
- Pakendi innovatsioon- olulised trendid ja uudsed lahendused toidutootjatele, rohkem infot SIIN
- Ärimudelite innovatsioon toidusektoris, rohkem infot SIIN
- Kuidas saab toidusektor taotleda Euroopa Liidust toetust teavitus- ja müügiedendustegevusteks, rohkem infot SIIN
Täienduskoolituse programmid veebikeskkonnas:
- Tõhus müük (3 koolituspäeva)
- Rahvusvaheline müük ja läbirääkimised (6 koolituspäeva)
- Ekspordi ABC (6 koolituspäeva)
Õppereisid
- Innovatsioonireis Ida-Eestisse (2 päeva), rohkem infot SIIN
- Innovatsioonireis Põhja-Eestisse (2 päeva), rohkem infot SIIN
- Koostöökogemuse reis Rootsi ja messile Formex 2023 (3 päeva), rohkem infot SIIN
- Koostöökogemuse reis Lätti ja toidumessile “Riga food 2023” (3 päeva), rohkem infot SIIN
Ettevõtete juhendamine:
- Kodumaised eksperdid juhendavad ettevõtteid veebi teel 10 astronoomilist tundi
- Välismaised eksperdid juhendavad ettevõtteid veebi teel 10 astronoomilist tundi
Kodumaised eksperdid juhendasid ettevõtteid veebi teel teemadel:
- Ekspordivalmiduse analüüs.
- Konkurentsieeliste leidmine.
- Toote kohandamine välisturule sobivaks.
- Logistikalahenduste leidmine eksporditurule.
- Ekspordi riskide kaardistamine ja maandamine.
- Ekspordimüügiplaani koostamine.
Rahvusvahelised eksperdid juhendasid ettevõtteid veebi teel teemadel:
- Ekspordituru valik ja turgude kaardistamine.
- Konkurentide ja klientide analüüs.
- Ekspordikontseptsiooni loomine.
- Ekspordistrateegia loomine.
- Digitaalne eksport (sh Amazonis. digitaalsetel turuplatsidel, vertikaalides).
- Hinnakujundus ekspordis ja sobiva turule sisenemise mudeli valimine.
- Ekspordi planeerimine. Pikaajaliste kliendisuhete loomine.
- Kontaktide loomine.
- Hübriid ja digitaalsetel messidel osalemise ettevalmistus ja osalemine.
2022. aastal korraldati:
Koostöökonverents: Inspireeriv koostöö toidusektoris, ruumis koos videoülekandega, rohkem infot SIIN
Infopäevad veebikeskkonnas
- Toidusektori koostöö ja turundus Ukraina kriisi valguses, rohkem infot: SIIN
- Kuidas vältida kriitilisi vigu toiduohutusnõuete järgimisel ja sertifitseerimise protsessis?
rohkem infot: SIIN - Toidutootjate finantseerimine ja alternatiivsed raha kaasamise võimalused, rohkem infot: SIIN
- Koostöö logistikas – 5 sammu toidutootjale kaasaegse pakendi loomiseks. Lao- ja logistikasüsteemi digitaliseerimine, rohkem infot: SIIN
- Koostöö ekspordis – toimivad koostöömudelid välisturgudele jõudmiseks, rohkem infot: SIIN
- Koostöö müügis- 6 õpetlikku kogemuslugu eksportturgudelt, rohkem infot: SIIN
Täienduskoolituse programmid veebikeskkonnas
- Digi,- ja hübriidmessidel osalemine (3 koolituspäeva)
- Tõhus turundus (6 koolituspäeva)
- Ekspordi ABC (6 koolituspäeva)
- Tõhus müük (3 koolituspäeva 2022.a ja 3 koolituspäeva 2023.a)
Ettevõtete juhendamine
- Kodumaised eksperdid juhendavad ettevõtteid veebi teel 60 astronoomilist tundi
- Kodumaised eksperdid juhendavad ettevõtteid klassiruumis 30 astronoomilist tundi
- Välismaised eksperdid juhendavad ettevõtteid veebi teel 60 astronoomilist tundi
Taskuhäälingud teemadel
- Kuidas luua ühist brändi? on leitav SIIN
- Kuidas teha koostööd turunduses? on leitav SIIN
- Kuidas teha koostööd müügis? on leitav SIIN
- Kuidas teha koostööd logistikas? on leitav SIIN
- Kuidas olla edukas Amazonis? on leitav SIIN
- Kuidas müüa digitaalsetes kanalites? on leitav SIIN
- Toidu trendid on leitav SIIN
- Kuidas müüa HoReCa sektoris? on leitav SIIN
- Kuidas müüa toidukingi turul? on leitav SIIN
- Innovatiivsed toidu sektorid on leitav SIIN
- Koostöö teadusasutustega on leitav SIIN
Õppereisid
2021. aastal korraldati
- Avakonverents Ekspordivägi 16. juunil
- Infopäev “Kuidas alustada digitaalset müüki?” on leitav SIIN
- Infopäev “Kuidas müüa Amazonis?” on leitav SIIN
- Infopäev “Kuidas müüa virtuaalsetel turuplatsidel ja vertikaalides?”on leitav SIIN
- Infopäev Kuidas müüa digitaalselt B2B sektoris? on leitav SIIN
- Arenguprogramm Ekspordi ABC programmi (6 koolituspäeva), millele lisanduvad juhendamised
- Arenguprogramm: Digi,- ja hübriidmessidel osalemine (3 koolituspäeva aastal 2021 ja 3 päeva aastal 2022), rohkem infot SIIN
- Taskuhäälingud teemadel:
- Kogemuslugu: kuidas siseneda toidu ja põllumajandussaadustega Hiina turule?
- Kogemuslugu: siseneda toidu ja põllumajandussaadustega Araabia turule?
- Kogemuslugu: kuidas siseneda toidu ja põllumajandussaadustega Saksa turule?
- Kogemuslugu: kuidas siseneda toidu ja põllumajandussaadustega Soome turule?
- Kogemuslugu: kuidas arendada ekspordiks sobivat toidu toodet?
- Kogemuslugu: kuidas arendada ekspordiks sobivat põllumajandustoodet?
- Kogemuslugu: millepoolest erineb digitaalne eksport tavalisest ekpordist?
- Kodumaised eksperdid juhendasid ettevõtteid veebi teel teemadel:
-
- Ekspordivalmiduse analüüs.
- Konkurentsieeliste leidmine.
- Toote kohandamine välisturule sobivaks.
- Logistikalahenduste leidmine eksporditurule.
- Ekspordi riskide kaardistamine ja maandamine.
- Ekspordimüügiplaani koostamine.
- Rahvusvahelised eksperdid juhendasid ettevõtteid veebi teel teemadel:
-
- Ekspordituru valik ja turgude kaardistamine.
- Konkurentide ja klientide analüüs.
- Ekspordikontseptsiooni loomine.
- Ekspordistrateegia loomine.
- Digitaalne eksport (sh Amazonis. digitaalsetel turuplatsidel, vertikaalides).
- Hinnakujundus ekspordis ja sobiva turule sisenemise mudeli valimine.
- Ekspordi planeerimine.
- Pikaajaliste kliendisuhete loomine.
- Kontaktide loomine.
Programmi nõukogu kutsuti kokku aprill 2021.
- Nõukogusse määras Maaeluministeerium asekantsler Marko Gorbani ja ekspordi ja turuarenduse büroo juhi Kadi Raudsepa,
- EAS rahvusvahelise müügi valdkonnajuhi Marge Pihlapuu.
- Eesti Põllumajandus- ja Kaubanduskoda juhatuse liikme Meeli Lindsaare.
- Toiduliitu esindas Sirje Potisepp ning ettevõtjaid AS Salvesti tegevjuht Triin Kõrgmaa ja Karl Niilo Nopri talust.
- Pakkuja esindajatena kuulusid nõukokku Turundusproff OÜ juhatuse liige Anu-Mall Naarits ja projektikoordinaator Lea Korem.
Nõukogu esimeheks valiti Marko Gorban.