Toidusektori tootearenduspäevad 2021
6. okt. 2021 09:30 - 15:15
Toidusektori tootearenduspäevad 2021 konverentsi sisu ja ülesehitus
Toimumisaeg: K 6. oktoober
Läbiviija: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Toimumiskoht: Veebis Zoom platvormil
Tootearenduspäeva moderaator on Liisi Kirschenberg, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja eksporditeenuste koordinaator
Osalemine Tootearenduspäevadel on TASUTA, aga väga oluline on registreerimine SIIN
1.1. Esimene Tootearenduspäev
Kolmapäev, 6. oktoober 2021
Veebis Zoom platvormil
9.30-10.00 Sisselogimine Tootearenduspäevale Zoom keskkonda
10.00- 11.30 Emotsioonid ja söömine – muna ja kana
Uku Vainik, PhD, toitumisteadlane (2 akadeemilist tundi, 1 neist praktilised harjutused)
Uku Vainik on Tartu Ülikooli doktoriõppe tudeng, kes oma uurimustöödes keskenduv toitumise ja emotsioonide vahelistele seostele. Kas ja kuidas on enesekontroll ja söömine omavahel seotud ning palju muid küsimusi, on need, millele Uku püüab vastust leida. Tutvu tema taustaga LinkedInis SIIT
Ettekandes räägitakse järgmist:
- mis on emotsioon ja miks me neid tunneme;
- vaatleme, kuidas emotsioonid mõjutavad meie toiduvalikuid ja toiduvalikud mõjutavad emotsioone.
- soovitused, kuidas igapäevaelus oma emotsioone reguleerida.
11.30- 12.15 Praktiline näide Eesti ettevõtte tootearendusest ORKLA tootearendusprotsessi näitel
Evelin Heiberg, Tootearendusjuht, Tootearendus, Kalevi tehas, Orkla Eesti AS
Evelin liitus Kalevi meeskonnaga 2003.aasta novembris. Esmalt oli ta kvaliteedispetsialist, seejärel jätkusid tootearendusega seonduvad tööülesanded ning praeguseks on Evelinist saanud Orkla Eesti Kalevi tehase tootearendusjuht. Evelinil on magistrikraad toiduainetetehnoloogias Tallinna Tehnikaülikoolist. Tutvu tema tausta LinkedInis SIIT
12.15-13.00 Lõunapaus
13.00-13.45 Praktiline näide Eesti ettevõtte tootearendusest Lahhentagge näitel
Tarmo Virki, juhatuse liige, Lahhentagge (1 akadeemiline tund)
Tarmo Virki on töötanud aastaid maailma suurimas uudisteagentuuris Reuters, juhtides nii Euroopa tehnoloogiauudiseid kui Soome ja Eesti kajastust. Tarmo on 2013. aastast ettevõtja, luues alguses oma konsultatsiooniäri ja siis meediafirma, mis annab välja ajakirja CoFounder.
Joogitootja Lahhentagge OÜ sündis Saaremaal viie aasta eest Tarmo abikaasa juhtimisel. Sellele järgnenud aastate jooksul on perekonna loodud ettevõttesse kaasatud sõbrad, ingelinvestorid ja 2020. aastal ühisrahastuse kaudu 200 väikeinvestorit. Tutvu tema taustaga LinkedInis SIIT
13.45 -15.15 Praktiline harjutus: Go Team toidu eri – meeskonnapõhine lahendus tahvlitega, mille abil saab osalejatega läbi viia unikaalse tootearendusega seotud ülesande.
Tiina-Katrina Kaber, EnterTraining OÜ asutaja ja juht
Praktilist harjutust viib läbi eelnevatel paljude koolitustel ülihead tagasiside saanud Tiina-Katrina Kaber. Alustades 13 aastat tagasi tööd mittetulundussektoris haridusjuhina rahvusvahelises projektis. Tänaseks on ta ringiga jõudnud oma ettevõtte rajamiseni ning žongleerib taas kohapõhiste ja online kliendisündmustega aidates meeskondadel läbi kaasavate kogemuste kokku kasvada, et saavutada oma maailma muutvaid visioone.
Loe täpsemalt Tiina-Katrina tausta kohta LinkedInist: https://www.linkedin.com/in/tiinakatrinakaber/
(2 akadeemilist tundi, täismahus praktilised harjutused)
15.15. Tootearenduspäeva lõpp
Tootearenduspäeva moderaator on Liisi Kirschenberg, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja eksporditeenuste koordinaator
Liisi Kirschenberg töötab Kaubandus-Tööstuskojas alates 2014.aasta juunist eksporditeenuste koordinaatorina. Tema tööülesannete hulka kuulub kõrgetasemeliste ärivisiitide, kontaktreiside ja –visiitide korraldamine ning koolituste ja seminaride korraldamine ja läbiviimine. Eelnevalt on ta töötanud Tallinna Sadamas Euroopa Liidu projektijuhina, olnud erinevate rahvusvaheliste projektide ja konsortsiumite koordinaator ning töötanud Rahandusministeeriumis. Liisil on Tallinna Tehnikaülikooli bakalaureusekraad majanduses ning Euroülikooli bakalaureusekraad tõlkimises.
Tootearenduspäeva pikkus: 6 akadeemilist tundi, millest 3 tundi on praktilisi harjutusi
Tootearenduspäeval osaleja omandab järgmised teadmised/oskused:
– Ülevaade toitumise ja emotsioonide seosest
– ORKLA tootearendusmeeskonna juhtimine ja tootearendusprotsess üleüldiselt
– Lahhentagge tootearenduse protsess ja uute toodete turuletoomine
– Praktilised teadmised tootearenduse protsessi tööriistadest