Toidusektori tootearenduspäevad 2023 – I Tootearenduspäev 3. november
3. nov. 2023 09:30 - 15:45
Koolitus: Toidusektori tootearenduspäevad 2023 – I Tootearenduspäeva sisu ja ülesehitus
Toimumisaeg: R 3. november
Läbiviija: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Toimumiskoht: Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn) ja veebis ehk üritus toimub hübriidversioonina
Tootearenduspäeva moderaator on Evelin Vahtra Eesti Kaubandus-Tööstuskoja kommunikatsioonijuht
Osalemine Tootearenduspäevadel on TASUTA (Kui ettevõttel on piisavalt vähese tähtsusega abi (VTA) jääki), aga väga oluline on registreerimine SIIN
I Tootearenduspäev
Reede, 3. november 2023
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn) ja veebis
9.30-9.50 Registreerimine ja kogunemine
9.50- 10.00 – Tervitussõnad ja sissejuhatus päeva moderaatori poolt
10.00- 10.45 Muutused tarbijakäitumises (1 akadeemiline tund)
- Globaalsed toitumist suunavad trendid
- Eesti inimeste toidu ostu- ja tarbimiskäitumine
- Toidubrändid – meeldivus ja rohemeelsus
KANTAR EMOR esindaja Katrin Männaste – uuringuekspert ning projektijuht enam kui 25 aastat. Tal on mitmekülgne kogemus erinevate valdkondade uuringutega, uuringumeetodite ja -lähenemistega. Tänaseks ulatub tema poolt juhitud uuringuprojektide arv sadadesse, sama palju on läbi viidud ka süvaintervjuusid ja rühmavestlusi. Katrin on olnud mitmete Kantar Emori poolt ellu kutsutud seireuuringute algatamise ning juhtimise juures, mis on kujunenud Eesti ettevõtetele juhtimisotsuste tegemisel oluliseks toetavaks infoks, nt “Eesti suurettevõtte tuntus ja maine”, „Eesti brändide edetabel“, „Tarbija ostukäitumise seire“, „Ettevõtete rohekuvand“. Hetkel täiendab ta end käitumispsühholoogia-alaselt, õppides Tartu Ülikooli magistrantuuri õppekaval „Rakenduslik käitumisteadus“. Katrin Männaste profiil Linkedinis on leitav SIIT
10.45 – 12.15 – Toidumärgid – kas ja kui palju tarbija neis orienteerub? Fookusgrupp, mille viib läbi kogenud fookusrühmade läbiviija Liis Soome ning, kus on esindatud 5 erinevat tarbijaprofiili. Lisaks tagasi peegeldav praktiline ülesanne osalejatega (2 akadeemilist tundi, millest 1 akadeemiline tund praktilisi harjutusi)
LIIS SOOME, Viilup Uuringud OÜ
Liis on alates 2009. aastast tegelenud turu-uuringute läbi viimisega. Ta on omandanud magistrikraadi (MA) TTÜ majandusteaduskonnas turundusele spetsialiseerumisega.2016. aastal asutas Liis firma Viilup Uuringud, mis on kohalik turu-uuringutega tegelev professionaalne ja paindlik väikeettevõte. Liisile on oluline ja pakub huvi võtta aega mõistmaks tellija vajadusi ja uuringu eesmärki, et saada praktilisi tulemusi. Tutvu tema taustaga LinkedInis SIIT
12.15 – 12.45 Lõunapaus
12.45- 13.30 KOGEMUSLUGU: FAZER Merike Olop, Pagarikodade tehnoloog (1 akadeemiline tund)
Merike liitus Fazeri Pagarikodade tiimiga 2021.aastal. Igapäevaselt tegeleb ta Fazer Bakery Baltic ettevõtte tootearenduse ja tootmise väljakutsetega. Samas jälgib ta toodete kvaliteeti, kontrollib toidu- ja tööohutust. Järgides uusi toidutrende ning Fazer Grupi arengusuundi, sh rohepöördega kaasnevaid uuendusi, muudab Merike Olop ideed teostatavaks ning motiveerib töötajaid koostööle.
13.30-14.15 KOGEMUSLUGU: Eesti ettevõtte tootearendusest Saaremaa Piimatööstuse näitel
Ruta Kallaspoolik, turundus- ja ostujuht, Saaremaa Piimatööstus (1 akadeemiline tund)
Ruta on lõpetanud TTÜ toiduainete tehnoloogia ning turunduse erialad. Ruta on töötanud nii jaekettides – Coop, Rimi Baltic ja Maxima – kui ka Eesti toiduainetööstuses Kalevis ning Farmis. Täna on Ruta suureks väljakutseks Saaremaa Piimatööstus, kus ta tegeleb turundustegevuse-, PR-, tootearenduse planeerimise ja juhtimise, materjalide sisseostu ning ettevõtte eksporditegevusega.
Meeskonnatööna on ta aidanud turule tuua tooteid, mis on võitnud Eesti Parima Toiduaine tiitleid ja pälvinud ka EPPK Pääsukesemärgi. Alates 2023.aasta oktoobrist on Ruta Tallinna Majanduskoolis lektor (Sortiment kategooriajuhtidele ning tarbijamoodulid). Tutvu tema taustaga LinkedInis SIIT
14.15 -15.45 Praktiline töö- sisemine motivatsioon kui tootearendaja kasvumootor
(2 akadeemilist tundi, täismahus praktilised harjutused)
Praktilist harjutust viib läbi Tiina-Katrina Kaber, EnterTraining OÜ asutaja ja juht
Motivatsioon on kirgi küttev teema. Kellel on, see ei märka ja kellel puudu, see kannatab. Sageli tundub ka, et tegu on kuidagi fikseeritud olukorraga. Kui motivatsiooni ei ole, siis tuleb muuta olukorda, et see jälle justkui iseenesest tekkida saaks. Milline oleks aga elukvaliteet, kui oskaksime ise oma motivatsiooni juhtida? Mõistes sisemise motivatsiooni alustalasid saame ise hoolitseda selle eest, kui hästi need meid igas päevas kannavad!
Tiina-Katrina asus sisemise motivatsiooni teemat uurima pea 20 aastat tagasi. Täna jätkab ta praktikate kasutamist nii enda elus kui koolitustel ja meeskonnasündmustel, mida korraldab oma klientide arengu toetamiseks. On selge, et teema on jätkuvalt ülimalt aktuaalne ja üllatavalt vähe käsitletud. Nähes sisemise motivatsiooni teadliku juhtimise mõju nii üksikisikute elukvaliteedis kui meeskonnatöös ja organisatsioonide tulemuslikkuses on Tiina-Katrina rõõmuga valmis teemat avama. Tutvu Tiina-Katrina LinkedIni profiiliga SIIT
15.45. Tootearenduspäeva lõpp
Tootearenduspäeva moderaator on Eesti Kaubandus-Tööstuskoja kommunikatsioonijuht Evelin Vahtra.
Tootearenduspäeva pikkus: 7 akadeemilist tundi, millest 3 akadeemilist tundi on praktilisi harjutusi
Tootearenduspäeval osaleja omandab järgmised teadmised/oskused:
- Globaalsed toitumist suunavad trendid
- Muutused Eesti inimeste toidu ostu- ja tarbimiskäitumises
- Toidubrändid – nende meeldivus ja rohemeelsus
– Tootearenduse protsess Saaremaa Piimatööstuse ja FAZER näitel
– Sisemise motivatsiooni komponendid ja kuidas neid teadlikult oma töös kasutada
– Kuidas läbi viia fookusrühmi ning sellele järgnevat ideede/sisendite sünteesi oma ettevõttes.
Koolitus toimub MAK 2014-2020 meetme “Teadmussiirde ja teavituse raames, toetab Euroopa Liit.
Täienduskoolitus on sihtrühma kuulujale tasuta, kui ettevõttel on piisavalt vähese tähtsusega abi (VTA) jääki. Koolitusel osalemine on vähese tähtsusega abi.
Täienduskoolituse puhul toetatakse (sihtrühma kuuluvad) põllumajandustoodete tootmise, töötlemise või turustamisega, põllumajandustoodetest mittepõllumajandustoodete töötlemisega, sealhulgas toidu valmistamise või töötlemisega, seotud või nimetatud tegevusega tegelevat füüsilisest isikust ettevõtjat ja tema töötajat, eraõigusliku juriidilise isiku osanikku, aktsionäri, liiget, juhtorgani liiget ja tema töötajat ja toidu valmistamise või töötlemisega tegelevat avalik-õigusliku juriidilise isiku juhtorgani liiget või töötajat.