Maaeluministeerium
PRESSITEADE
27.10.2016
Maaeluministeeriumi kliendiportaali lisandusid uued e-teenused
Maaeluministeeriumi kliendiportaal läbis põhjaliku uuenduse ja sinna lisandusid mitmed uued teenused Põllumajandusameti klientidele. Uued e-teenused on edukalt käivitunud – Põllumajandusametis laekub juba ligi 90 protsenti kõigist taotlustest elektrooniliselt läbi kliendiportaali.
Maaeluministeeriumi infotehnoloogia osakonna juhataja asetäitja Liilia Kristali sõnul on ellu viidud muudatused osa pikemaajalisest plaanist kõikide Maaeluministeeriumi asutuste teenuste üleviimiseks kliendiportaali. „Lähiaastatel on kavas järk-järguline üleminek e-teenustele. Ühelt poolt lihtsustavad uuendused taotluste esitamist, muudavad dokumentide menetlemise kiiremaks ja läbipaistvamaks, teisalt aitavad vähendada halduskoormust, muutes ametite tööprotsessid senisest efektiivsemaks,“ ütles Kristal. „Kliendiportaali uuendusprojekti raames täiendati e-teenindust ning sellega seotud menetlussüsteeme võimaldamaks eeltäidetud ning pool- või täisautomaatseid e-teenuseid. Terve rida täiesti uusi e-teenuseid lisandus seekordse arenduse käigus Põllumajandusameti klientide jaoks.“
Projekti teostas tehnoloogia täisteenusettevõte Nortal AS. Nortali avaliku sektori äriüksuse juhi Lauri Tammiste sõnul tegeleti uuendatud kliendiportaali projektis teadlikult äriprotsesside muutmise ja arendamisega, mitte vaid olemasolevate automatiseerimisega. „Analüüsisime koostöös tellijaga teenuseprotsessi kõiki samme algusest lõpuni nii klientide, ametnike kui ka ameti vaatenurgast tervikuna. See võimaldas meil uut süsteemi maksimaalselt lihtsustada ja automatiseerida,“ ütles Tammiste.
Olulisemate uute teenustena lisandus Põllumajandusameti klientidele võimalus esitada andmeid ja taotlusi näiteks seemnete, sh seemnekartuli sertifitseerimiseks, fütosanitaarsertifikaadi taotlemiseks, turule toodava taimse materjali või väetise registreerimiseks ja registriandmete muutmiseks läbi Maaeluministeeriumi kliendiportaali.
Põllumajandusameti peadirektor Egon Paltsi sõnul on uued e-teenused edukalt käivitunud ja klientide poolt hästi vastu võetud. „Kasutajate arv kasvab ja septembri andmetel on juba ligi 90 protsenti kõigist taotlustest esitatud läbi portaali,“ ütles Egon Palts. „Kliendile meeldib, et ta näeb ise süsteemis talle vormistatud dokumenti, saab jälgida menetluskäiku ja näeb, millal dokument on valmis. See on klientide jaoks väga oluline muutus ja seetõttu on nad ka valmis portaali kasutama.“
Kliendiportaali saab nüüd mugavalt kasutada ka nutitelefonis ja tahvelarvutis.
Projekt Maaeluministeeriumi kliendiportaali uuendamiseks ja Põllumajandusameti uute e-teenuste loomiseks kestis 2016. aasta jaanuarist augustini ja selle kogumaksumus oli 380 160 eurot. Projekt valmis Maaeluministeeriumi eestvedamisel koostöös Põllumajandusametiga.
Järgmises etapis uuendatakse Põllumajandusameti maaparanduse valdkonna e-teenused ning kavas on ka Veterinaar- ja Toiduameti e-teenuste täiendamine.
Maaeluministeeriumi kliendiportaal https://portaal.agri.ee
Teate edastas:
Eva Lehtla
Maaeluministeerium
Avalike suhete osakond
Tel. 6256 255
press@agri.ee